Povestea ta a inceput de mult – MARK WOLYNN

povestea-ta-a-inceput-demult-cum-sa-vindeci-traumele-familiale-mostenite_1_fullsize

Cum sa vindeci traumele familiale 

„Forta vitala curge liber catre noi din parintii nostrii. Noi nu trebuie sa facem nimic. Singura noastra sarcina este doar sa o primim. Imagineaza-ti forta vitala ca si cum ar fi cablul principal de alimentare cu curent electric din locuinta ta. Nu conteaza cat de bine ne cablam casa, daca conexiunea la cablul principal este compromisa, alimentarea va fi afectata.

 

Cablul principal poate fi afectat de patru mari teme inconstiente:
1. Am fuzionat cu un parinte
2. Am respinsa un parinte
3. Am suferit o rupture a legaturii primare cu mama
4. Ne-am identificat cu un alt membru al sistemului nostru familial, altul decat parintii nostrii

Deconectarea de mama sau de tatal nostru sta la baza a trei dintre cele patru teme inconstiente si este primul loc in care sa cautam cand dam de necaz.
Exista si alte intreruperi ale fortei vitale care ne pot impiedica sa traim impliniti, dar aceste intreruperi nu sunt intotdeuna inconstiente si este primul loc in care trebuie sa cuatam cand dam de necaz. O astfel de intrerupere apare atunci cand traim o trauma personala. Un alt tip de intrerupere apare atunci cand ne simtim vinovati pentru ceva ce am facut sau pentru o nelegiuire pe care am comis-o. Poate ca am luat o decizie care a ranit pe cineva sau am parasit o relatie intr-un mod brutal, ori am luat viata cuiva. Vinovatia ne poate ingheta forta vitala intr-o infinitate de moduri. „

Mark Wolynn este psiholog clinician specializat in traumele transgenerationale. Este director si formator la Institutul pentru Constelatii Familiale din San Francisco.  


Fragment din volum: 

“DE LA FRAZE VINDECATOARE LA IMAGINI VINDECATOARE Fie ca suntem sau nu constienti de acest lucru, viata noastra este profund influentata de imaginile noastre interioare, de credintele, asteptarile, presupunerile si parerile pe care le avem. Intipariri intrinseci precum „nu-mi iese nimic in viata asta” sau „nu voi reusi indiferent ce as incerca” sau „am un sistem imunitar slab” pot constitui o schema a felului in care se va desfasura viata noastra, limitandu-ne modul in care primim experientele noi si afectandu-ne modul in care ne vindecam. Imagineaza-ti efectul pe care il are asupra corpului tau imaginea interna „am avut o copilarie grea”. Sau a imaginii „mama se purta cu cruzime”. Sau „tatal meu a fost abuziv emotional”. Cu toate ca poate fi o parte semnificativa de adevar in aceste imagini, ele s-ar putea totusi sa nu spuna toata povestea. Fiecare zi a copilariei tale a fost dificila? Tatal tau nu a fost bun nici macar o data? Mama ta a fost totusi vreodata afectuoasa? Ai acces chiar la toate amintirile tale din primele zile cand erai tinut in brate, hranit si invelit in patutul tau seara, cand erai bebelus? Tine minte, asa cum am aflat in Capitolul 5, multi dintre noi retinem doar acele amintiri menite sa ne protejeze sa nu mai fim raniti din nou, amintiri care ne sustin apararile, amintiri despre care biologii evolutionisti sustin ca fac parte din acea innascuta „privilegiere a negativului”. Ar fi posibil sa ne lipseasca unele amintiri? Mai important chiar, ti-ai pus aceste intrebari: Ce statea in spatele agresivitatii mamei mele? Ce eveniment traumatic statea la baza frustrarii tatalui meu?In timp ce iti creezi frazele vindecatoare, poate ca ai observat deja ca incepe sa prinda radacini o noua experienta interioara. Se poate sa-ti fi aparut sub forma unei imagini sau a unei trairi, poate ca o senzatie de apartenenta sau de conectare. Poate ca ai simtit sustinerea membrilor familiei tale care vegheaza asupra ta.”